آموزش تکنولوژی MEAN

MEAN Framework for Web Developers
سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۴ ب.ظ

آموزش Mongo DB قسمت سوم

با سلام خدمت دوستان از اینکه این آموزش یکم طول کشید معذرت می خوام، تمام سعی خودم و می کنم که از این به بعد زود به زود وبلاگ بروز کنم.

خوب بریم سراغ آموزش:

خوب همانطور که در آموزش قبلی خدمتتان توضیح دادم، شما باید فولدری به نام data در ریشه درایو C ایجاد نمایید، اما خیلی از ما ها از این نوع محدودیت ها خوشمون نمیاد، خوب برای این کار باید از سوئیچ --dbpath استفاده کنید.

خوب همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ما فولدر Data را در جای دیگر از حافظه تعریف کردیم و به Mongo DB گفتیم که از آن فولدر استفاده کند.

خوب ما از اینجا به بعد شروع می کنیم به گفتن دستورات و هر دستور که نکته ی خاصی داشته باشد در همان جا ذکر می کنیم.

اولین دستور و شاید پر کاربردی ترین دستور، دستور db است. این دستور به شما نشان می دهد که در داخل کدام پایگاه داده هستید.

دستور بعدی که می خواهم خدمتتان عرض کنیم دستور show dbs می باشد. این دستور تمامی پایگاه داده های داخل بانک اطلاعاتی را می توانیم ببنیم. خوب یه نکته! یادتون هست وقتی برای بار اول db  را اجرا کردیم test را دیدیم؟حالا show dbs را که اجرا می کنید باز هم test را می بینید؟نه! پایگاه داده test را خود Mongo DB به ما می دهد اما واقعا فیزیکی وجود ندارد، اگر شما سندی در این پایگاه داده ایجاد نمایید(دستور ایجاد سند را هم می گم) اونوقت مشاهده می کنید کهtest هم در show dbs نمایش داده می شود.

دستور بعدی use {DataBase_Name} می باشد، وظیفه این دستور سوئیچ بین پایگاه های داده است.

دستور پر کاربرد بعدی Show Collections است، این دستور تمام مجموعه های درون پایگاه داده را نمایش می دهد.

آخرین دستوری که می خواهم این جلسه خدمتتان عرض کنم، دستور db.stats() می باشد، این دستور نام پایگاه داده، تعداد مجموعه ها و سند های موجود در پایگاه داده را نمایش می دهد.

خوب به نظرم برای امروز کافیه، شما هم کار کنید و اگر سوالی داشتید به ما بگید که کمکتون کنیم، فعلا خدانگهدار



نوشته شده توسط بهزاد خلیلی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
آموزش تکنولوژی MEAN

با سلام خدمت شما عزیزان
من بهزاد خلیلی و دوست خوبم حمیدرضا صدیق می خواهیم در این وبلاگ تکنولوژی MEAN را یه فارسی زبانان علاقه مند معرفی کنیم.
فریم ورک MEAN یک فریم ورک کامل (Full Stack) جاوا اسکریپت برای توسعه دهندگان وب است که در سالهای اخیر توانسته در برابر LAMP خودی نشان دهد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان

آموزش Mongo DB قسمت سوم

سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۴ ب.ظ

با سلام خدمت دوستان از اینکه این آموزش یکم طول کشید معذرت می خوام، تمام سعی خودم و می کنم که از این به بعد زود به زود وبلاگ بروز کنم.

خوب بریم سراغ آموزش:

خوب همانطور که در آموزش قبلی خدمتتان توضیح دادم، شما باید فولدری به نام data در ریشه درایو C ایجاد نمایید، اما خیلی از ما ها از این نوع محدودیت ها خوشمون نمیاد، خوب برای این کار باید از سوئیچ --dbpath استفاده کنید.

خوب همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ما فولدر Data را در جای دیگر از حافظه تعریف کردیم و به Mongo DB گفتیم که از آن فولدر استفاده کند.

خوب ما از اینجا به بعد شروع می کنیم به گفتن دستورات و هر دستور که نکته ی خاصی داشته باشد در همان جا ذکر می کنیم.

اولین دستور و شاید پر کاربردی ترین دستور، دستور db است. این دستور به شما نشان می دهد که در داخل کدام پایگاه داده هستید.

دستور بعدی که می خواهم خدمتتان عرض کنیم دستور show dbs می باشد. این دستور تمامی پایگاه داده های داخل بانک اطلاعاتی را می توانیم ببنیم. خوب یه نکته! یادتون هست وقتی برای بار اول db  را اجرا کردیم test را دیدیم؟حالا show dbs را که اجرا می کنید باز هم test را می بینید؟نه! پایگاه داده test را خود Mongo DB به ما می دهد اما واقعا فیزیکی وجود ندارد، اگر شما سندی در این پایگاه داده ایجاد نمایید(دستور ایجاد سند را هم می گم) اونوقت مشاهده می کنید کهtest هم در show dbs نمایش داده می شود.

دستور بعدی use {DataBase_Name} می باشد، وظیفه این دستور سوئیچ بین پایگاه های داده است.

دستور پر کاربرد بعدی Show Collections است، این دستور تمام مجموعه های درون پایگاه داده را نمایش می دهد.

آخرین دستوری که می خواهم این جلسه خدمتتان عرض کنم، دستور db.stats() می باشد، این دستور نام پایگاه داده، تعداد مجموعه ها و سند های موجود در پایگاه داده را نمایش می دهد.

خوب به نظرم برای امروز کافیه، شما هم کار کنید و اگر سوالی داشتید به ما بگید که کمکتون کنیم، فعلا خدانگهدار

۹۴/۰۹/۰۳ موافقین ۴ مخالفین ۰

نظرات  (۳)

۰۸ اسفند ۹۴ ، ۰۹:۰۳ محمد حیدری
خوب بود ممنون
پاسخ:
خواهش....
سلام، وقت بخیر

من  --dbpath  رو اجرا میکنم . ولی فقط همون دفعه تغییر مسیر میده. و در دفعات بعد از همون مسیر قبلی استفاده میکنه و باید هر دفعه این دستور رو اجرا کنم :(
پاسخ:
بله با این دستور باید هر سری مسیر و اعلام کنید، اما فکر کنم با کانفیگ کردن هنگام سرویس این مشکل حل بشه، خودم همچین کاری نکردم
۰۷ آذر ۹۴ ، ۰۴:۲۵ محمد مجیبیان
عالی بود مهندس،خسته نباشید فراوان،منتظر پست های بعدیتون هستم.
پاسخ:
سلامت باشی،چشم حتما.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی